vineri, 14 august 2015

La mulţi ani, Ana-Maria Goma!


 
 
„Te ocupi de Catherine, de Valérie, de Groznaia, de Skanderbega — ba chiar şi de Măslina —, însă nu de mine; nu şi de mine”.
Are dreptate: totdeauna m-am ocupat de alţii, de altele. Mult mai puţin — sau deloc — de cei din familia mea. De parcă aş fi ţinut cu tot dinadinsul să evit favoritismul; să nu cad în nepotism: fiindcă nu se cade să-i privilegiezi pe cei din familia ta…
Dar să-i ignori, deci să-i nedreptăţeşti, cade-se? În ultimul timp mă (pre)ocupasem de persoanele numite de ea, fără gelozie, fără invidie, fără excludere — dovadă că zisese: „şi de mine“…
Are dreptate: totdeauna mă ocupasem de ai altora, nu de ai mei.
Are dreptate. Cu atât mai vârtos, cu cât pentru întâia oară, în 33 ani
[cartea a fost scrisă în 2001], spune cu glas acest adevăr.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu